مفتی آل سعود
بيانيه عجيب و باورنكردني مفتي آل سعود
  

گروه هاي افراطي که بر مناطق بزرگي از عراق و سوريه سيطره يافته اند، دنبالۀ "خوارج" هستند. اين گروه ها به اسلام و مسلمين ارتباطي ندارند و ادامه راه خوارج هستند که نخستين فرقه خارج شده از دين بودند و به همين دليل، جان و مالشان مباح شد.


 

مفتي دربار سعودي با صدور بيانيه‌اي، "دولت اسلامي" (داعش) و القاعده را "بزرگ‌ترين دشمن اسلام" ناميد و گفت: اين گروهک‌ها هيچ ارتباطي به اسلام ندارند و "خوارج" زمان هستند که گرفتن جان و مالشان مباح است.

 

پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم نوشت: در پي تهديداتي که از سوي سرکردگان داعش مبني بر حمله به کشورهاي عربي خليج فارس و از جمله عربستان مطرح شده، عبدالعزيز آل الشيخ مفتي عربستان، امروز (سه شنبه) با صدور بيانيه اي رسمي، انديشه هاي تندروانه و اقدامات تروريستي داعش و القاعده را بزرگترين دشمن اسلام ناميد و آنها را خارج از اسلام معرفي کرد.

 

آل الشيخ - که در خصوص نقش آفريني مستقيم دربار آل سعود در پيدايش القاعده و داعش، "فراموشي" را بهترين روش يافته - در اين بيانيه آورده است: افکار افراطي و تعصب و ترور که موجب فساد در زمين و نابودي مردمان و سرزمين ها مي شود، نه تنها هيچ ربطي به اسلام ندارد، بلکه دشمن نخست اسلام است و مسلمانان بزرگترين قربانيان آن هستند، چنان که در صحنه هاي مربوط به جنايات داعش و القاعده و زيرمجموعه هاي آنها شاهد آن هستيم.

 

آل الشيخ که رئيس شوراي مفتي هاي درباري عربستان نيز هست، در اين بيانيه تاکيد کرد: پيروي از القاعده و داعش جايز نيست و بر اساس حديث نبوي [ص] قتل آنان لازم است.

 

مفتي آل سعود در تاييد گفته خود، به حديثي از رسول خدا (ص) استناد کرد که در آن آمده است: «در آخر الزمان گروهي نادان... خروج مي کنند که قرآن مي خوانند و قرآن از حنجره آنان فراتر نمي رود و از دين خروج مي کنند چنان که تير از ترکش بيرون مي رود.. پس هرجا آنان را ديديد، بکشيدشان که کشتن آنان تا روز قيامت نزد خدا اجر دارد».

 

مفتي عربستان در ادامه تاکيد کرد که «گروه هاي افراطي که بر مناطق بزرگي از عراق و سوريه سيطره يافته اند، دنبالۀ "خوارج" هستند. اين گروه ها به اسلام و مسلمين ارتباطي ندارند و ادامه راه خوارج هستند که نخستين فرقه خارج شده از دين بودند و به همين دليل، جان و مالشان مباح شد».

 

آل الشيخ که تا کنون درباره حاميان مالي و بنيانگذاران فکري اين گروهک هاي تکفيري – که افکارشان را از گرايش هاي افراطي مفتيان درباري همرديف خودش؛ و اموالشان را هم از دلارهاي نفتي اربابانش گرفته اند- سکوت اختيار کرده؛ در پايان همگان را به هماهنگي و همسوييِ تلاش هاي تربيتي، آموزشي، تبليغي و فرهنگي براي ترويج انديشه "اعتدال گرا و ميانه رو" فراخواند!

کپی ازسایت شبکه ولایت

منبع: جام نيوز

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 14 شهريور 1393برچسب:حسینیه ثارالله کهنوج,حسینیه ثارالله وزیریها,اهلبیت,مداحی,داعش,شیعه ,سنی, | 13:38 | نویسنده : مرتضي وزيري |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • املاک